RSS 2.0

Grundskola + tandläkarbesök

Idag har jag varit med Elicia i skolan under dagen. Jag hade hemstudier och kompledigt.

Så nu till dagens lektioner då.
Först samling i klassrummet med svenska och högläsning av fröken.
Sen blev de matematik och Elicia valde ett häfte att jobba med.
Sen var det rast och jag kunde ta en kaffe och gå ut på skolgården.

Efter rasten hade de svenska och då arbetade dom lite i en bok om månaderna och sedan fick de ett korsord som också var om månaderna. Sedan tog jag med Elicia ut på högläsning i korridoren.

Dags för lunch och idag var det fisk, potatismos och grönsaker. Maten var verkligen god! Lunchrasten lekte barnen kus och lite annat.

Sista lektionen var NO och de skulle ut i skogen och kolla efter härliga höstfärger.

Elicia hittade lite blommor som fortfarande fanns. Vitmåra och klöver.
Bilderna är från nätet i detta inlägg.

Efter skolan blev de några timmar hemma sedan så var det dags för att gå till tandläkaren för att Elicia skulle laga en tand som hon hade ett litet hål i.
Hon var super duktig! Ingen bedövning och efteråt så fick hon välja en grej och god valde en ring med en blå sten.

Nu säger jag godnatt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback