RSS 2.0

♣ Fadersmord

Titel: Fadersmord
Författare: Carina Bergfeldt
 
Baksidans text:
Han har gjort hennes liv till ett helvete. Nu planerar hon, med minutiös noggrannhet, att straffa honom på värsta tänkbara sätt. Med teveseriemördaren Dexter Morgan som förebild sitter kvinnan i Skövde och planerar det ultimata mordet. Hon dokumenterar allt i den skrivbok som, sitt makabra innehåll till trots, är smyckad med bilder på färgglada muffins. För att aldrig tappa fokus sitter en lapp på kylskåpet där planen står : FADERSMORD.
Samtidigt som fadersmordet planerad hittas en kvinna fastfrusen i Simsjön. Hos Skövdepolisen arbetar kriminalinspektör Anna Eiler med fallet medan lokaltidningsreportrarna Julia Almliden och Ing-Marie Andersson driver egna brottsutredningar. Alla tre har sina personliga anledningar till att vilja lösa dödsfallet, för i den lilla staden har alla på ett eller annat sätt en relation till varandra - relationer som den här vintern sätts på hårda prov. Och kanske bär en av dem på den mörkaste hemligeheten av alla...
 
Betyg: 5/5
 
Mina egna ord: Anledningen från början att jag ville läsa denna bok är för att Carina Bergfeldt är en grym journalist och duktig på att skriva. Jag fastnade direkt i boken och har läst en annan bok som hon skrivit också. Kommer som boktips efter denna. 
 
Carina - Du är en förebild för många det är jag så säker på. Speciellt de som vill bli journalister och/eller författare. 
Fortsätt att skriva böcker för du är riktigt duktig på det. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback