RSS 2.0

Lång dag

Det har varit en lång dag. Många saker att göra och ny aktivitet för Elicia.

Morgonen börjar med att jag försover mig en kvart. Dock gör det inget. Var bara att klä på sig och få upp Elicia och dra iväg till fritids. Hon cyklar ju och det är ju lite smidigare då det går fortare.
När jag lämnat henne går jag hem och fixar matlåda samt äter frukost och går till bussen.

Första lektionen på måndagar är engelska och den lektionen gick bra. Sen är de fika och sedan svenska. Fick nya uppgifter som ska göras tills nästa vecka respektive veckan efter. Nyhetsartikel ska skrivas och första kapitlet för en bok. Samt göra en grund till ett muntligt framträdande om svensk språk historia.
Efter den lektionen som blev väldigt kort så valde jag att åka hem. Så hoppade över matten idag. För det första var jag trött och för det andra så är jag förkyld men väljer att gå till skolan ändå. Borde kanske ta de lugnt och stanna hemma tills jag mår bra. Men vill ju inte missa saker på lektionerna.

När jag kommit hem började jag med svenska uppgiften lite smått och sedan tog jag en powernap.
Efter middagen åkte vi in till Nyköping för idag så startade teater gruppen för Elicia. Teaterträdet av ung kraft. Under tiden Elicia var där så tog jag och Fredrik en promenad runt slottet och dammen.

Så här glad är det glada flickebarnet nu på kvällen. Snart dags för sängen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback