RSS 2.0

Bussresa, gästabudskollo och söta harniner

Elicia kom hem vid 10 efter att ha nattvaktat med några från gästabudet. Hon tycker det är roligt att sova där så varför inte låta henne göra det om det funkar för de som ska nattvakta. 
 
Vi åt lite och sedan var det typ dags att ta bussen till Nyköping igen, eftersom hon denna vecka går på gästabudskollo. Barn och ungdomar har möjlighet att göra en pjäs om pjäsen (hur de tolkar den typ) 
Brukar bli jättebra :) 
 
Jag var upp till kungstornet en sväng under tiden som Elicia höll på med kollot. Bara för att fördriva tiden lite. Men det blev extra intressant eftersom de hade en ny utställning :) Härligt! Tidsfördrivet blev lite längre än jag trodde. 
 
 
Sedan var det dags för gästabudsteatern att börja. 
Tog bilder på Änkedrottningen Helvig om stod på taket med hennes följare. 
 
 
Det tillhör utanförskapet (som kan ses och höras av alla och inte bara de som köpt biljett) 
 
Jag har inte varit en del av gästabudet på något sett i år. Men jag har sett pjäsen en gång och på lördag är det nattföreställning och den ska jag se tillsammans med Monica. 
 
Tog en promenad och hittade lite harniner (femtegenerationen) att ta kort på. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback