RSS 2.0

♣ Dö inte nyfiken

Titel: Dö inte nyfiken - Johannes Brost
Författare: Leif Eriksson & Martin Svensson
 
Baksidans text:
Under årens lopp har jag fått många frågor om mitt festande på Café Opera, om mina förhållanden och mitt privatliv överlag. Men jag har inte känt något behov av att besvara dem - förrän nu. 
Jag har gjort saker som jag är stolt över, och sådana jag efteråt skämts över. Men jag har aldrig tvekat om jag fått chansen att göra något nytt. 
Min största drivkraft har alltid varit min rastlöshet och min nyfikenhet. Jag har ibland fått betala ett högt pris för det, men jag har också vunnit oerhört mycket både som privatperson och som skådespelare. 
Jag har ju gått ett tag på jorden men bekymrar mig varken om åldrandet eller döden. Det är som det är. det blir vad det blir. Man har ingen aning om hur berättelsen slutar. Det enda jag vet säkert är att jag har hållit mitt löfte till mamma. När det är dags kommer jag knappast att dö nyfiken. 
 
Betyg: 5/5
 
Mina egna ord:
Jag tycker att det har varit en lätt bok att ta mig igenom. Han har som han säger själv gjort saker som han är stolt över och även sådana saker som han ångrar. Jag kan säga att allt han gjort har säkert stärkt honom som person. Och jag är helt säker på att han knappast kommer dö nyfiken. 
Boken var bra och man tror inte att det är sant att han har levt som han levt vissa gånger. 
Men förstår även den här delen med att han var Joker i Rederiet att det sitter i och att folk ser honom som Joker även fast det inte är så. Han är skådespelare och då har man olika roller. 
 
Läs den och häpnas över hur ett liv kan se ut. Grym skådespelare är han hursom!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback