RSS 2.0

Valborg på Nynässlott

Vi åkte ut till Nynässlott.
 
Vi var lite tidiga som vanligt men vi såg hästen Konrad med ägare och stod och snackade lite mer honom en stund. Sen gick vi en runda runt slottsträdgården och kollade lite. 
 
Gick en guidad visning där de körde med levande historia som jag tycker är så roligt att titta på. Många gånger bättre än vanliga guidade visningar. 
Har varit på en sådan tidigare i Nyköping så har ni chansen så kolla i den på Nynässlott. 
 
När vi gjort den guidade visningen gick vi och åt i restaurangen. 
Vi betällde alla samma sak. Och insåg att det var färska morötter i hamburgaren och det är ju Fredrik allergisk emot men det löste kocken och han fick en ny utan coleslaw och morötter i salladen. Superbra service. 
När vi ätit klart så blev de att vi gick in i Orangeriet och där köpte vi lite växter. En tomatplanta, 2 pelargoner och en chiliväxt. 
 
Sen blev de att gå runt lite mer i omgivningen. 
 
Eftersom de varit så torrt i marken och sådär så tändes aldrig någon brasa men vi hade en underbar eftermiddag ändå. 
 
Nu kommer det massor av bilder. (hoppas jag) de första är tagna med kameran
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Här nedan följer bilder som jag eller Elicia tog med min mobil.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Här ser ni även maten. Lovely!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback