RSS 2.0

Sälar kan vara farliga

När Fredrik hade slutat jobbet idag så ringde han och fråga om jag och Tiger ville följa med till båthallen (läs Femöre). Fredrik skulle hjälpa svärfar och då tänkte jag att ja varför inte. Jag och Tiger kan ta en promenad där ute.

Så vi gick ut till stoltheten (staty) och kollade lite på fåglarna i vattnet.


Man ser inte fåglarna så bra kanske men zoomade aldrig in heller. 

Efter det gick vi tillbaka och då reagerade Tiger på en sälstaty som fanns för att dela av parkeringen mot annat. Han vägrade gå fram till den. Stod 2 meter ifrån och stirrade på den. Ville absolut inte gå fram. Jag kallade på honom och han ställde sig bakom mig och tittade fram från andra sidan av mig men vägrade fortfarande.
När vi tillslut gått förbi så vågade han gå fram till stjärten på sälen och lukta och han insåg säkert att den var ofarlig. På första bilden nedan så ser ni hur han står och då tittar han på sälen. Bild 2 är den farliga sälen. 😂



Vi gick tillbaka till bilen och satte oss i den. Likabra var det för de började blåsa något fruktansvärt så de kändes i bilen när stormen tog nya tag. 

När Fredrik var klar åkte vi in till Nyköping och hämtade Elicia och sedan åkte vi till Ica och handlade inför påsk. 😊

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback