Resan fortsätter

Vaknade strax innan kl 7, gick upp och på toa och sedan började vi packa ner tält och äta frukost innan avfärd. Första anhalten blev Rökstenen.

Sedan stannade vi till vid Heda kyrka, då jag ansåg att den var rätt häftig.

Stannade även vid Alvasta pålbyggnad och fotade lite. Då kom regnet.

Ruinen av Vårfruklostret blev nästa stopp efter att ha åkt fel och upp över Omberg och grejer. Haha. Så vi passade på att ta detta kloster påväg mot Hästholmen.

När vi kommit till Hästholmen så visade det sig att 31an glass och kök inte hade öppnat ännu utan öppnade 11 vi var där typ 10.10 så vi fick roa oss lite först. Blev hamnen, hällristningar och lite lek i lekpark.

På 31an glass och kök åt jag mango och hasselnötsglass. Satan vad god glass de hade. Den är hemlagad. Åker ni förbi eller väljer Hästholmen stanna där och ät glass. Så värt det.

Borghamn var regnigt och kollade endast in Drottning Ommas fornborg om bara var ett röse innan vi åkte vidare till Vadstena.
I Vadstena blev de först en secondHand butik innan vi gick en sväng till slottet.
Sedan blev de lite mackor innan vi åkte vidare till Klosterkyrkan och gick runt där i krokarna. Elicia hoppades på att hon skulle få se en nunna men det kanske hon får se någon annan gång.

När vi kände oss klara så blev det Stora sundby slott innan vi färdades till sovplats nr 2

Kan säga att jag blev överförtjust i detta slott.
Vi campade på Botten strandbad i Kungsör. När vi kom dit var det 2 ungdomar, en pappa med 2 grabbar och en som "städade" stranden.
Så vi började med maten, käkade och reste tält och kollade på Medeltidsveckan live. När det hade mörknat hörde vi ungdomar, när de sedan gick så kastade de en kotte på tältet.

Allt för nu. Nästa inlägg kommer så fort som möjligt. :D