RSS 2.0

18 dec 2020 = Elicias födelse

Vad gör detta inlägg i denna kategori kanske ni undrar nu?
Men det är ju faktiskt så att Elicia föddes detta datum och därför tycker jag att det hör till julens mirakel. 
 
Dagen innan var jag ute och gick massor. Hade förvärkar och min vän Minna tyckte att de var dags kanske. Haha jag med visserligen. Hade pratat med Ewa också så hon hade förberett sin syster på att köra. 
Jag och Minna kollar väl på någon film eller något på kvällen och hon har fixat någon som kan passa hennes barn under tiden. Hon skulle med till förlossningen och även Ewa. 
Vi går och lägger oss och jag kan verkligen inte sova. Ringer förlossningen vid 03.30 typ och de tycker jag ska komma in just för att jag inte kan sova och har förvärkar.
Så jag ringer Ewa och säger att de är dags. Jag väcker Minna och vi gör oss klara att bli hämtade. 
 
Skrivs in på förlossningen vid 5-6 tiden på morgonen den 18 dec 08 och efter 3 försök med febertemp med ordet error så blev de ingen temp. Haha. Men jag var öppen 3 cm och sipprade fostervatten så de satte dropp och skulle få igång de. De tog hela dagen. Vi hade otroligt roligt under dagen iallafall.
Vid 22.00 på kvällen kom första krystvärken och 22.28 var sessan ute.
 
Enda smärtlindringen under förlossningen var lustgas. Tidigare på dagen hade jag fått morfin pga ryggvärk. En ryggvärk som kommer och går fortfarande. Samt att jag använde nässpray då jag var genomförkyld. 😂
 
Efter förlossningen så var jag uppe direkt. Inga problem alls. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback