RSS 2.0

R.I.P George Floyd

#RIPGORGEFLOYDÂ đŸ™đŸŸâ€ïž

Handbojor.
Ansiktet ner.
KnÀ pÄ nacken.
De gjorde ingenting.

Han kallade officeren " Sir."
De gjorde ingenting.

Han bad för sitt liv.
Han bad om vatten.
Han bad om nÄd.
De gjorde ingenting.

Han ropade: " Jag kan inte andas."
De gjorde ingenting.

Tolv gÄnger till.

" Jag kan inte andas."
" Jag kan inte andas."
" Jag kan inte andas."
" Jag kan inte andas."
" Jag kan inte andas."
" Jag kan inte andas."
" Jag kan inte andas."
" Jag kan inte andas."
" Jag kan inte andas."
" Jag kan inte andas."
" Jag kan inte andas."

De gjorde ingenting.

En sista gÄng flÀmtade han: " Jag kan inte andas."
De gjorde ingenting.

Han förlorade medvetandet.
De gjorde ingenting.

En brandman krÀvde att de kollar hans puls.
De gjorde ingenting.

Ledig medicinsk personal bad dem att sluta.
De gjorde ingenting.

Eftersatt syre.
Hans organ skriker.
Hans hjÀrna rasande.
De gjorde ingenting.

De sÄg George Floyd dö.
Hans liv bleknar.
En lÄngsam död.
De gjorde ingenting.

En lynchning pÄ marken.
De gjorde ingenting.

I Ätta plÄgsamma minuter.
Fyra officerare tittade pÄ.

Han ropade pÄ sin mamma...
En vuxen man...
GrÄter för kvinnan som gav honom liv....
Som han fruktade att ansluta sig till henne i döden.
Och ÀndÄ gjorde de ingenting.

Poliserna borde gripas.
Och ÀndÄ har de inte gjort nÄgonting.

Vila i fridÂ đŸ™đŸŒđŸ™đŸŒÂ GEORGE

 

Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback