RSS 2.0

Corona viruset

Jag har nu suttit och samlat på mig lite bilder om detta virus. Och ja, det är komik i det hemska. Men ändå en del sanning i vardera bild.













Med detta inlägg så säger jag såhär också. 

För äldre och multisjuka är de självfallet farligt, för friska är viruset inte lika farligt. 

1. Stanna hemma om du är sjuk eller känner dig hängig.
2. Tvätta händerna ofta med tvål och vatten, finns de inte använd handsprit.
3. Hälsa inte på hos de som bor på ålderdomshem eller de du vet är i riskzonen. Ha en härlig tid tillsammans via telefon, Skype, messenger om det är möjligt. De har jag med min gudsons familj. Och de är inte för att de är sjuka utan för att det är långt bort, kan bära smitta och dumt att utsätta andra för smitta.

4. Sluta upp att leka hamster! Oavsett om de gäller toapapper, pasta, jäst eller mjöl! De finns om ni inte köper upp allt på en gång. Butikerna kommer garanterat vara öppna så länge de går och får in varor. 

5. Tro inte allt ni läser på sociala medier. Följ folkhälsomyndigheten, Krisinformation och de ställen som är källkritiska. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback