RSS 2.0

Karantändag

Ja så blev de och i några dagar till. För Fredrik vaknade med ont i halsen och har både nyst och hostat under dagen. Jag har nyst några gånger på eftermiddagen och Elicia började nysa redan igår och hosta idag.
Dock tror inte jag på att de är Corona i det här hemmet men bestämmelser eller ja säkerhetsåtgärd från vårat håll är att hålla oss hemma för andras skull. Fredrik hade lätt kunnat gå till jobbet egentligen det är jag nästan helt säker på. 

Dock hann jag med tvättstugan på morgonen och de var ju bra! 👍
Sedan har vi ätit frukost, lunch och middag men lyxade till de med efterrätt också. 




Vi har spelat lite sällskapsspel efter att Elicia hade gjort lite skolarbete som hon kunde göra. Infosidan från lärarna ligger nere så kan inte se vad som ska göras. Mer än de hon kan se i Google classroom. 

Sällskapsspel som spelats idag är Citadels, den försvunna diamanten, labyrinth och finns i sjön. Nu på kvällen har vi även kört en övning i matte. Plus, minus och gånger och jag tog hjälp av en kortlek 😂😂 kul sätt att räkna på. Så tog jag översta kortet och nedersta kortet i kortleken och så skulle hon köra plus först genom hela kortleken, sedan minus och sist gånger. Hon lyckades väldigt bra. Lite fel här och var men de kan ju tillåmed hända mig. 

Innan läggdags nu på kvällen så körde jag och Elicia diamanten och tror ni inte hon vinner första och andra gången genom att bara gå till 2 marker som första var ett visum och andra diamanten.
Tredje gången vi körde så lyckades jag tjäna massa pengar, få visum och diamanten men hon hade hittat visum och var 6 steg från mål och nog f*n får hon en 6a och vinner för tredje gången. 😂 😂 Tur att jag är en bra förlorare. Vann ju faktiskt både gångerna på finns i sjön.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback