RSS 2.0

Min farfar

Ja, jag tänkte berätta lite om min farfar som jag minns honom.
Han hette Erik Ekman och gifte sig med min farmor Elvine. De fick 6 barn varav första barnet var min pappa. De var 4 bröder och 2 systrar. Idag lever endast 3 av dessa 6 barn fortfarande. Min farmor och farfar är även de avlidna. Farmor vet jag inte så mycket om och har aldrig träffat då hon avled många år innan jag föddes. 
Men iallafall. 
Min farfar bodde uppe i Söderhamn med sin sambo Inger (som varit som min farmor). 
Han var iallafall snäll, bestämd men glad. 
Av korten att döma som jag hittade när jag gick igenom foton från när jag var liten så var vi där under somrarna vid deras sommarstuga och vi bodde i våran husvagn där. 
Jag älskade deras sommarställe för där fanns badmöjligheter och man kunde cykla till en kiosk och köpa glass. Haha
Han avled tyvärr 2002 samma år som min mamma. Men jag brukar besöka graven varje år med lite blommor eller ljus. 

Här kommer en bild på mig och farfar när jag var väldigt liten. 😍




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback