RSS 2.0

Växtvård och sådd!

Idag såg jag att min Riverwalk behövde lite omvårdnad och de fick den såklart. 
En gren hade gått av så blev sticklingar av den. Min Oxford Street behövde planteras om med mer jord och i samma veva tog jag tag i att flytta Jazz Marble (palettblad) från uppdrivningshuset och till en liten omplaceringskruka. 
Så blev uppdrivningshuset tomt och jag kunde så nya palettblad som legat och väntat på att bli sådda. 
Från vänster China Rose, Riverwalk, Red Head, Oxford Street och China Rose. 
 
Sticklingarna som blev
 
Frösådden
 
 
 
 
  
 
 
Palettblad är frön som ljusgror och ska alltså inte ner under jorden. Man kan tillochmed så på pads. Men jag lägger de på jorden och sprejar på vatten. Får se om de blir något av dessa. Jag hoppas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback