RSS 2.0

Plättar till en förbannelse

Idag blev jag så sugen på att äta plättar. Att ha alla ingredienserna hemma gjorde saken klar.

Slängde ihop en sats för 8 personer och vispade ihop och sedan grädda dom. Ja de tog ju bara en timme. 🤣 🥞Ja jag ändrade mitt val när jag gräddar hälften men de var bara att göra och se glad ut. 
Blev en härlig lunch och Elicia älskade ju att hon fick de till mellis. 

Så vad har jag mer gjort då. Diskat, tvättat håret. 
Var ner och handla när Fredrik kommit hem. Var ju ostbågens dag idag så de fick de bli till fredagsmyset och talang ikväll. 



Kollade som sagt på talang och ja vad ska man säga. Var många bra i semin idag. Tyvärr så föll ju Arkadia som jag trodde på men var inte ett klockrent nummer han hade tyvärr. 

Men en av de jag trodde skulle gå till final gjorde de iallafall. Är väldigt svårt att gissa nu i sluttampen. 
Sen de här med hela Sverige bakar Birgitta. En helt underbar kvinna som var så strålande elegant i sitt bedömmande av bakverk. Men vi har dina stora titlar på kokböcker hyllan. Rutiga kokboken och sju sorters kakor. Bakboken som följt mig sen jag var ung. Den är i strålande skick men är väl använd. Eller vänta lite. Några recept har använts flitigt och de har fått skönhetsfläckar på sina håll. Men den boken kommer alltid att vara nära tillhands när de ska bakas. Tack Birgitta för dessa strålande böcker. Kan även säga att vi har två upplagor av rutiga kokboken. Den ena följer med Elicia den dagen hon flyttar hemifrån. ❤️

En månad med sorgen och saknaden av Robin också. Älskade "kusin" ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback