RSS 2.0

Experium och mardrömsbacke med blåbär

När frukosten var intagen så blev de Experium ett äventyrsbad i närheten av där vi bodde. 
Det var riktigt nice att bubbla i bubbelpool och simma lite. Vi åt en liten mellis där också. Men vätska var det jag intog. 
Vi var där i 2,5h ungefär. 3h var bokade men samtidigt så blir man som ett russin och det blir ganska jobbigt. Var inte speciellt mycket folk där men samtidigt så valde vi en relativt lugn tid troligen. 
Men som sagt, där har vi ju såklart inga bilder ifrån då man inte tar med mobilen för det. 
 
När vi kom tillbaka till stugan så blev de lunch och sedan planera lite om vad vi skulle hitta på. Vi hade markerat ut ett brandtorn som vi inte hittade, Lybergets fäbod åkte vi till istället. 
Tanken var att gå till Lybergsgnupen men jag och Elicia vände efter nästan halva vägen. Elicia började få jobbigt att andas och jag hade träningsvärk som började göra ont på riktigt. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Bilderna ovan har Figge tagit. 
 
När de kom tillbaka så åkte vi hemåt igen men hittade en plats där de kunde fiska och jag hittade även vildhallon, så jag plockade vildhallon och grabbarna fiskade. 
Vi plockade sedan ihop och började åka hem. Mitt i allt så ser jag en stor fågel lyfta från diket på andra sidan bilen och flyga in i skogen och bredvid bilen flyger en tjädertupp som höll på att krocka in i oss innan den vek av in i skogen. Så jag antog att det var en tjäderhöna jag såg innan. 
Tyvärr ingen bild här heller. Så två djur jag inte sett live som jag inte ens fått bild på!
 
Det började sedan spöregna på vägen och bilderna här efter har jag tagit från bilen och de är helt otroliga. 
 
 
 
Men ikväll blev de grillat. 
Grillad karré och hallomi med pommes och beasås och sallad. 
Så gott. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback